______________________________________________________________________

27. sep. 2014

U S A

























Hey bloggen,
Det er snart et år siden, at jeg kom hjem fra en fantastisk tur til USA og Jamaica. Alligevel vil jeg skrive noget om turen..
Efter mange timers flyvning og én mellemlanding i NYC, landede vi i Miami. Derefter kørte vi til Key Largo. Efter 4 dage dér, fløj vi over til Jamaica. Vi boede på et kæmpe resort, og jeg mødte nogen søde unge fra England. Rejsen sluttede med en uge i NYC.

"Alt er større i USA"
Det er gjorde størst indtryk på mig, var supermarkederne og deres udvalg. Vi ved alle sammen, at alt bare er større i USA - men det er noget andet at se det med egne øjne! Supermarkederne var på størrelse med shoppingsentre. Mindst 5 rækker af réoler var fyldt til renden i hvér kategori.
I morgenmadsprodukter fandtes alle smagsvarianter, mærker, størrelser osv. Indkøbsvognene var 3 gange større. Alt var billigt. En sjovt detalje, jeg bed mærke i; alt kunne fås med peanut butter smag!

Når man ser sådan et udvalg, forstår man altså godt at Amerikanerne døjer med overvægt og livsstilsygdomme. Der var så mange færdigretter, forarbejdede fødevarer og kun bitte små frugt og grønt-afdelinger. Når alt er større, gælder det også menneskerne!
-Hvem sagde fordomsfuld?! Det er svært at lade være..
Men jeg forstår dem jo godt! Alt de usunde, fristende produkter - der er sjældent nogle sunde alternativer. Desværre er det er meget alvorligt problem. Især mht. de store portioner og madspild! Ret vildt at tænke på..

Nu vil jeg hellere stoppe, inden det kører af sporet. Det giver bare lidt stof til eftertanke :)

Hvad mener I?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar