______________________________________________________________________

30. sep. 2014

S For Sneakers Running Club





Jeg er lige kommet hjem fra intervaltræning med min løbeklub - så jeg tænke at jeg ville skrive lidt om det. Jeg går der sammen med Sigrid, og en masse andre løbere, hvor de fleste er ældre end os. Det er dog intet problem, alle er meget venlige og imødekommende! Jeg er rigtig glad for at løbe og det er altså bare sjovere (og hårdere) at løbe sammen med andre! Klubben er sponsoreret af butikken S For Sneakers, deraf navnet :)

Interval træningen består af 3 hovedblokke: opvarmning, hovedintervallerne og nogle afsluttende sprint. Træningen varer omkring en time, så alt foregår i høj intensitet. Opvarmningen er ofte teamwork, en blanding af styrke og løb. Hovedintervallerne er også i grupper, men man får hver sin opgave. Man skal skiftevis ligge i planke, løbe en runde og holde pause.
I det afsluttende løb skal man brænde den sidste energi af - alle løbepas varierer selvfølgelig fra gang til gang. Om torsdagen løber vi langdistance. Hver kan man vælge mellem ruter på 6-12K og en pace.

Jeg synes det er vigtigt, at sætte sig for nogle mål for sin træning. Jeg vil f.eks. gerne under en bestemt tid på 5K, 10K og halvmarathon. Derudover drømmer jeg om at løbe et marathon til næste år. Nu må vi se om det sker :) Løbeklubben er god til at hjælpe mig på vej til mine mål og løbe med en hurtig pace :) 
Alt i alt en god, sjov og udfordrende løbeklub!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar